marți, 1 februarie 2011

Invitaţie la dezbatere

Redacţia revistei Vremea şcolii vă invită să participaţi la o dezbatere cu următoarele teme: 

  1. Timpul liber al elevului – beneficiu sau povară?
    1. Importanţa timpului pentru sine
    2. Este capabil elevul să îşi gestioneze surplusul de timp?
    3. Cu ce se ocupă elevii în timpul liber
    4. Capcanele şi avatarurile timpului liber în era digitală
    5. Timpul extraşcolar – o resursă educativă

  1. În căutarea modelelor educative
    1. Ce este un model formativ?
    2. Mai avem nevoie de modele?
    3. Criza modelelor formative
    4. Dificultăţi şi probleme în selectarea unui model de urmat
    5. Ce modele actuale au impact asupra tinerilor? Studii de caz

Aşteptam opiniile dumneavoastră la Comentarii (în partea de jos) sau ca studii şi articole trimise pe adresa revistei. În funcţie de calitatea lor, la propunerea Comitetului ştiinţific, acestea vor fi publicate în numerele următoare ale revistei.

De asemenea, aşteptăm sugestii privitoare la teme de interes general, care ar putea fi abordate în paginile revistei noastre.

Redacţia vă mulţumeşte şi vă aşteaptă să participaţi cu materiale.

Un comentariu:

  1. Stimati redactori,
    ati lansat in dezbatere un subiect interesant, timpul liber al elevului, dar de care aproape nimeni nu tine cont, nici familia, nici cadrele didactice. Eu am doi nepoti in clasele primare, foarte buni la invatatura: unul elev la un liceu de elita, sta in oras si face parte dintr-o familie de oameni instruiti cu posibilitati materiale deosebite; celalalt sta intr-un sat uitat de lumne si autoritati, iar familia sa abia reuseste sa se intretina in mod decent.
    Daca amindoi invata la scoala acelasi numar de ore restul timpului este total difert. Cel de la oras: ore de meditatie la romana si matematica, ore de exersat la un instrument, la care se adauga lectiile curente (acestea toate ii consuma zilnic aproximativ 5-6 ore). Celalalt, de la tara, isi face exercitiile pe care le primeste ca temă pentru acasa, dupa care, de cele mai multe ori deseneaza (a castigat mai multe concursuri de desen in competitie cu elevi de la licee de arta, dar ce folos ... nimeni nu-l poate ajuta sa faca suplimentar ore de desen. Este o realitate. Acesti doi copii au sanse egale in viata? Invatamantul de stat le ofera aceleasi conditii de invatat? Eu sunt convins ca nu.
    Si tot despre timpul liber al elevilor. Intr-o discutie cu un prieten, acesta era incantat ca baiatul sau lucreaza de zor in aceasta minivacanta. Avea de facut 150 de probleme la matematica, trebuia sa citeasca doua romane si sa mai lucreze suplimentar cate ceva si la alte materii. Aceasta este vacanta? Orare nu gresesc si parintii ci profesorii? S-a intrebat cineva cate ore lucreaza un elev si cate lucreaza un adult? Ca spun psihologii? Dar pedagogii? Dar profesorii? Dar parintii?
    Parintii spun ce bun este profesorul pentru ca le da mult de lucru si asa invata mai bine, profesorii cred ca fac performanta (numai ca elevii fac performanta deoarece fac pregatire suplimentara pe banii parintilor).
    Sunt curios daca cineva va scrie un articol pe aceasta tema. S-au facut studii care sa-i intrebe si pe elevi cum doresc sa-si petreaca timpul liber? NU ma refer la elevii care nu au nici o treaba cu scoala?
    Astept comentarii.

    RăspundețiȘtergere